پیام تسلیت رئیس هیات امنای صرفه جویی ارزی در پی درگذشت دکتر عباس شیبانی

3 دی 1401

مهندس سید حسین صفوی طی پیامی درگذشت دکتر عباس شیبانی " بنیانگذار هیات امنای صرفه جویی ارزی در معالجه بیماران" را تسلیت گفت. متن پیام مهندس سید حسین صفوی به شرح ذیل است:

 

انَّـا لِـلَّـهِ وَ إِنَّـا إِلَـیْـهِ رَاجِـعُـونَ

«یا أَیَّتُهَا النَّفْسُ الْمُطْمَئِنَّةُ ارْجِعِی إِلى رَبِّکِ راضِیَةً مَرْضِیَّةً فَادْخُلِی فِی عِبادِی وَ ادْخُلِی جَنَّتِی»

روح بزرگ مجاهد نستوه و خستگی ناپذیر جناب آقای دکتر عباس شیبانی به ملکوت اعلی پیوست. ایشان در طول سال‌های عمر پربرکت خود، به معنای واقعی کلمه، پیرو راستین سیره امیرمومنان حضرت علی(ع) در زهد و ساده زیستی بود.این یار صدیق و دیرینه انقلاب، از اوان جوانی، با درکی صحیح از ناصالح بودن رژیم حاکم که منبعث از انس عمیق ایشان با مفاهیم اجتماعی کلام ا. . . مجید بود، در جهت اصلاح امور، پای در راه مبارزه با حکومت ستم شاهی نهادکه نُه بار محکومیت و تحمل سیزده سال زندان، حاصل پایمردی و استقامت ایشان در مسیر مبارزه بود.
تلاش‌ها و مجاهدت‌های ارزشمند ایشان به منظور ایجاد یک نهاد مستقل و چابک برای فراهم آوردن زمینه معالجه بیماران در داخل کشور، صرفه جویی ارزی در هزینه‌های درمانی بیماران و بی نیاز نمودن کشور از اعزام بیماران به خارج از کشور، منجر به ایجاد نهاد «هیات امنای صرفه جویی ارزی در معالجه بیماران» گردید که خیرات و برکات فراوانی برای نظام سلامت و بیماران دردمند به ارمغان آورد. اقدام ارزشمندی که حفظ و توسعه ظرفیت‌ها و توانمندی‌ها و تداوم تحقق اهداف و نیات خیراندیشانه موسس آن بر شانه تمام دلسوزان نظام سلامت، خواه در نقش مدیران اجرایی یا قانونگذار و در هر پست و منصبی که هستند، سنگینی می‌کند.
اینجانب همراه و همصدا با تمامی بیمارانی که در طی سال‌های فعالیت هیات امنای صرفه جویی ارزی از نتایج زحمات و اقدامات آن فرهیخته فرزانه بهره مند شده‌اند، هم نوا با همه بیماران کاشت حلزون شنوایی، همه بیماران پیونداعضا، همه بیماران قلبی، همه بیماران مبتلا به سرطان در اقصی نقاط کشور عزیزمان، درگذشت استاد گرامی جناب آقای دکتر عباس شیبانی را حضور رهبر معظم انقلاب، خانواده محترم آن فقید از دست رفته و هم میهنان گرامی‌ام تسلیت عرض می نمایم و برای ایشان علو درجات اخروی در جوار قرب ربوبی و برای خانواده محترم ایشان صبر جزیل از درگاه ایزدمنان خواستارم.
بی گمان نام نیک ایشان برای همیشه در تاریخ این سرزمین، جاوید و ماندگار خواهد ماند.
غفرالله لنا و له

نظرات :
Go to top