هیات امنای صرفه جویی ارزی میراث ارزشمند دکتر شیبانی است/ تامین ۲۸۰ دستگاه سرمایه‌ای سنگین توسط هیات امنا

5 دی 1402

دکتر بهرام عین اللهی در همایش خدمت ماندگار و گرامیداشت زنده یاد دکتر عباس شیبانی، موسس هیات امنای صرفه جویی ارزی در معالجه بیماران، گفت: دکتر عباس شیبانی از دوران جوانی فعالیت های مبارزاتی خود علیه رژیم ستمشاهی را آغاز کردند و به دلیل این فعالیت ها، بارها دستگیر و حبس شدند.

به گزارش وبدا، وی افزود: دکتر شیبانی بسیار مردمی، ساده زیست و وارسته بودند. ایشان شخصیتی ولایت پذیر و از رهبری تبعیت داشتند که این ویژگی شان الگوی ماست. دکتر شیبانی همچنین هیچ گاه از قبول مسئولیت های دشوار شانه خالی نمی‌ کردند.

وزیر بهداشت از جمله اقدامات ماندگار و ارزشمند زنده یاد دکتر شیبانی را تأسیس هیات امنای صرفه‌ جویی ارزی در شرایط جنگ عنوان کرد و افزود: در آن زمان زیرساخت‌ های دارویی و ‌‌تجهیزاتی ما مانند امروز نبود.

وی با بیان این که هیأت امنای صرفه جویی ارزی به عنوان یک نهاد انقلابی شناخته می‌ شود، تصریح کرد: امروز کشور با تحریم‌ های غیر قانونی و ناجوانمردانه نظام سلطه مواجه است و هیأت امنای صرفه جویی ارزی به عنوان بازویی توانمند، نظام سلامت را یاری می دهد.

دکتر عین اللهی با بیان این که هیأت امنا با هدف کاهش هزینه های درمان بیماران و جلوگیری از اعزام آنها به خارج از کشور و فراهم آوردن امکانات تشخیصی و درمانی در داخل کشور تاسیس شد، گفت: قانون تشکیل هیات امنای صرفه جویی ارزی به عنوان قانونی مترقی توسط مجلس شورای اسلامی در سال ۱۳۷۸ به تصویب رسید و در وزارت بهداشت به عنوان نهادعمومی غیر دولتی آغاز به کار کرد.

هیات امنا، ذخیره ای راهبردی است

وزیر بهداشت، هیات امنای صرفه جویی ارزی را یک «ذخیره راهبردی» عنوان کرد و گفت: با توجه به تحریم ها، ذخایر راهبردی می توانند در مواقع بحران، کمک کننده و نجات دهنده باشند.

دکتر عین اللهی گفت: در دوران کرونا به ارزش و تاثیرگذاری هیات امنا بیشتر پی بردیم، در آن زمان، بیش از ۲۰۰ میلیون دُز واکسن کرونا توسط هیات امنای صرفه جویی ارزی وارد کشور شد.

وزیر بهداشت افزود: در اوج کرونا در ارتباط با تأمین تجهیزات مرتبط با این بیماری از جمله ماسک، دستکش و لباس محافظت کننده، محلول ضدعفونی کننده، ونتیلاتور، اکسیژن ساز و سایر موارد، هیات امنا از بازوهای قدرتمند وزارت بهداشت بود.

به گفته دکتر عین اللهی، هیات امنا در دولت مردمی، کار خود را با قوت ادامه داده و ۲۸۰ دستگاه سرمایه‌ای سنگین را تامین کرده و همچنین، در ارتباط با تأمین قطعات دستگاه ‌ها انقلابی عمل کرده است.

وزیر بهداشت تصریح کرد: اقدام ارزشمند دیگر هیات امنای صرفه جویی ارزی در معالجه بیماران، تامین حلزون شنوایی بود که در این زمینه نیز کاشت ۲ هزار پروتز حلزون شنوایی برای کودکان انجام و باعث شد صف نوبت کاشت حلزون به صفر برسد

در ادامه، معاون درمان وزارت بهداشت از افزودن ۱۶ هزار تخت بیمارستانی به مجموعه تخت های کشور با یاری هیات امنای صرفه جویی ارزی در
دو سال گذشته خبر داد.

دکتر سعید کریمی در همایش خدمتی ماندگار و گرامیداشت زنده یاد دکتر عباس شیبانی، موسس هیات امنای صرفه جویی ارزی در معالجه بیماران، گفت: در یک سال گذشته ۲ هزار کاشت حلزون شنوایی انجام شده و بیماری در نوبت کاشت باقی نمانده است.

وی با اشاره به زمان طلایی کاشت حلزون شنوایی، تصریح کرد: عمل کاشت حلزون شنوایی بهتر است تا ۴ سالگی انجام شود تا گفتار فرد نیز دچار اشکال نشود.

دکتر کریمی ضمن تقدیر از خدمات هیات امنای صرفه جویی ارزی در معالجه بیماران در زمینه تامین حلزون شنوایی، بیان کرد: تلاش های هیات امنای صرفه جویی ارزی ادامه راه بزرگمردی است که سالها قبل این بنیاد را نهاد.

معاون درمان وزارت بهداشت خاطرنشان کرد: در دوسال گذشته ۱۶ هزار تخت بیمارستانی به مجموعه تخت های بیمارستانی کشور افزوده شده است و این درحالیست که ساخت و تجهیز هر تخت بیمارستانی هزینه بالایی دارد که با یاری و‌ مساعدت هیات امنای صرفه جویی ارزی میسر شد.

وی با تاکید بر اینکه هیات امنا بزرگ ترین نهاد حمایت کننده از تولیدات داخلی است، اظهار کرد: زمانی هم که خیّرین سلامت قصد کمک کردن دارند، با شنیدن نام هیات امنا خیالشان راحت است که کارها درست پیش می‌رود.

وی با بیان اینکه در این مدت حدود ۲۰۰۰ تخت آی سی یو نیز به زیرساخت های درمانی کشور اضافه شده است، گفت: در زمان شیوع سوش اومیکرون، با درگیری بالای کودکان مواجه شدیم و نیاز به تخت picu داشتیم که با کمک هیات امنا تعداد picu ها به دو برابر افزایش یافت.

دکتر کریمی عنوان کرد: همچنین حدود ۳۰۰دستگاه پیشرفته پزشکی از طریق هیات امنای صرفه جویی ارزی خریداری و توزیع شده است.

نظرات :
Go to top