رییس هیات امنای صرفه جویی ارزی در معالجه بیماران خبر داد: آمادگی برای تولید آنژیوکت برای اولین بار در ایران

25 خرداد 1401

رئیس هیات امنای صرفه جویی ارزی در معالجه بیماران با تاکید بر اینکه کشور در وضعیت خوب تولید سرسوزن و سرنگ قراردارد، اعلام کرد: هیچ نیازی به واردات نیست و شرکت آواپزشک با ظرفیت کامل نیاز کشور را تامین می‌کند.    

به گزارش پایگاه خبری هیات امنای صرفه جویی ارزی، 5 اردیبهشت ماه 1401 بود که تنها یکی از خطوط مربوط به سر سوزن کارخانه آواپزشک به اندازه ۲۰ درصد دچار حریق شد خوشبختانه در سالن مربوطه سایر خطوط به هیچ عنوان دچار آسیب و حریق نشد و بلافاصله تمهیدات لازم انجام و خط پشتیان جایگزین شد اما علیرغم توضیحات مدیر عامل شرکت آواپزشک مبنی بر اینکه هیچ مشکلی در تامین سرسوزن وجود ندارد و با کمبود مواجه نخواهیم شد متاسفانه برخی با بزرگ نمایی و نشر شایعات در خصوص این موضوع خواسته یا ناخواسته خودکفایی کشورمان در تولید سرسوزن را زیر سوال برده ولی برای روشن شدن ابعاد این موضوع به همراه مهندس سید حسین صفوی، رئیس هیات امنای صرفه جویی ارزی در معالجه بیماران و جمعی از مسئولین مربوطه وزارت بهداشت، نمایندگان مجلس شورای اسلامی، حسابرسی کل هیات حسابرسی بهداشت دیوان محاسبات کشور، سرپرست فرمانداری آشتیان و ... از تهران راهی استان مرکزی شهرستان آشتیان شدیم.

بازدید از خطوط تولید فلزکاری و سنگ‌زنی شروع شد کار با فلزات در بخش جوشکاری گرمی تابستان را چندین برابر کرده بود بنابر شرایط کاری، سر و صدای زیادی وجود داشت  علی در بخش جوشکاری فعالیت می‌کند و 32 سال دارد و حدود 2 سال است که در کارخانه آواپزشک فعالیت دارد خدا را شاکر است که می‌تواند کار کند و خرج 2 دختر خردسالش را پرداخت کند علاوه بر او مردان و زنان بسیاری هستند که سرپرست خانواده‌اند و سختی کار را به جان می‌خرند اما هستند افرادی که حتی تحمل یکساعته این شرایط هم برایشان دشوار است و تنها سودای واردات را بر سر دارند و منافع شخصی و مالی خود را در نظر می‌گیرند  بی اطلاع از اینکه با واردات چه ضربه بزرگی می‌توانند به اقتصاد و  قشر کارگر جامعه بزنند!

پیش از ورود از بازدید به بخش‌های استریل شده پس از شستن دست‌ها روپوش، کلاه، روکش کفش، ماسک و ... داده شد در این مرحله تمامی مدعوین از خط تولید لوله خونگیری، خطوط تولید سرسوزن‌های تزریق، دندانپزشکی، خونگیری، آزمایشگاه و .... به علاوه خط تولید آنژیوکت بازدید کردنند.

تولید و خودکفایی کارخانه آواپزشک در تولید سرسوزن

در سالن جلسات کارخانه آواپزشک ولی الله بیاتی، نماینده تفرش، آشتیان و فراهان در مجلس شورای اسلامی اظهار داشت:  امروز ما با افتخار در بازدید از کارخانه آواپزشک حضور داشته ایم چراکه این کارخانه برای حدود  400 نفر اشتغال‌ ایجاد کرده است.

وی خاطرنشان کرد: در بازدیدی که به همراه رئیس هیات امنا و جمعی از مسئولین داشتیم مشاهده کردیم که شرکت فعال و تولیداتش نیز با توجه به منحصر به فرد بودن علاوه بر تامین نیاز کشور می‌تواند با سایر کشورها نیز رقابت کند.

بیاتی با بیان اینکه یک آتش سوزی جزئی اتفاق افتاده که به نظر بنده خیلی مهم نیست و با توجه به توضیحات ارائه شده توسط مدیر عامل آواپزشک مبنی بر اینکه دستگاه سانحه دیده سرسوزن به سالن تعمیرات شرکت آواپزشک انتقال داده شده است و با استفاده از دانش مهندسین در حال تعمیر است، افزود: هم اکنون خطوط تولید فعالیت دارند و ما به عنوان نماینده مجلس به جهت ایجاد اشتغال و گردش اقتصادی در خدمت هیات امنای صرفه جویی ارزی هستیم تا هرجا نیاز باشد کمک کننده باشیم.

نماینده تفرش، آشتیان و فراهان در مجلس شورای اسلامی گفت: زمانی که تولید و خودکفایی در کشور اتفاق می‌افتد منافع یک سری به خطر می‌افتد لذا مقاومت کرده و حوادث کوچک را بزرگ نمایی می‌کنند بنابراین ما فقط باید به تولید و ایجاد اشتغال و خودکفایی کامل فکر کنیم.

کشور در وضعیت خوب تولید سرسوزن و سرنگ قرار دارد

مهندس سید حسین صفوی رئیس هیات امنای صرفه جویی ارزی در معالجه بیماران با اشاره به اینکه از نزدیک شاهد بودیم کارخانه آواپزشک با حداکثر ظرفیت و انگیزه بسیار زیاد فعالیت می‌کند، گفت: آواپزشک به عنوان یکی از تامین کنندگان مهم کشور، استان و همچنین از مجموعه‌های مهم هیات امنای صرفه جویی ارزی محسوب می‌شود.

وی تصریح کرد: چند وقت پیش دغدغه‌هایی در مورد بحث آتش سوزی در برخی رسانه‌ها مطرح شد لذا امروز همگی اینجا حضور پیدا کرده‌ایم تا وضعیت شرکت را از نزدیک شاهد باشیم لذا حضار در این بازدید می‌توانند شهادت دهند که کشور در وضعیت خوب تولید سرسوزن و سرنگ قراردارد و افرادی که علاقمند به واردات هستند بدانند که هیچ نیازی به واردات محصولات مشابه نیست و شرکت آواپزشک با ظرفیت کامل نیاز کشور را تامین می‌کند.

مهندس صفوی یادآور شد: البته شرکت آواپزشک وابسته به هیات امنای صرفه جویی ارزی و در راستای اهداف وزارت بهداشت فعالیت می‌کند و وزارت بهداشت مسئول تامین کالاهای سلامت محور است و در این زمینه نیز قطعا هیچ گونه کوتاهی انجام نمی‌دهد اگر نیاز بود سرسوزن از بخش دیگری تامین شود تمهیدات لازم در نظر گرفته می‌شد اما همانطور که ملاحظه کردید این مجموعه با ظرفیت کامل می‌تواند نیاز کشور را تامین کند.

رئیس هیات امنای صرفه جویی ارزی در معالجه بیماران گفت: کارخانه آواپزشک علاوه بر تامین برخی اقلام برای مصرف کنندگان نهایی به عنوان پشتوانه و تامین کننده قطعات ساخت سایر شرکت‌های تولید کننده کشور نیز فعالیت می‌کند.

وی گفت: با اعضای هیات مدیره آواپزشک و افرادی که به نوعی در این کارخانه فعالیت می‌کنند عهد بستیم تا این مجموعه را در راستای نیاز کشور جلوتر ببریم هر چند راه دشوار است.

مهندس صفوی گفت: سال 1401 سال تولید، دانش بنیان و اشتغال‌زایی و ملاحظه کردید که با مجموعه‌ای روبه رو بودید که حجم تولید و ارزش افزوده بسیار زیادی را در کشور ایجاد میکند و در واقع کشور را از واردات حجم بسیار زیادی کالای خارجی بی نیاز کرده است.

راه اندازی خطوط تولید آنژیوکت برای اولین بار در ایران

رئیس هیات امنای صرفه جویی ارزی در معالجه بیماران گفت: انشاا... با راه اندازی خطوط محصولات آنژیوکت اشتغال ‌زایی و خدمت رسانی بیشتری در کشورمان ایجاد خواهیم کرد به طور مثال در مورد موضوعی همچون آنژیوکت ما صد درصد وابسته به واردات هستیم و یکی دو سال پیش بحث تولید مطرح شده بود و ملاحظه کردید که خطوط تولید ایجاد شده با پیگیری و حمایت سایر نهادها زمانی که خط تولید راه افتد اولین قدم برای خودکفا شدن و صرفه جویی ارزی  در زمینه آنژیوکت ایجاد شده و  در فازهای بعدی شرکت می‌تواند تمام نیاز کشور را تامین کند.

وی در پایان گفت: اینها هیچ کدام امکان پذیر نیست مگر اینکه هم افزایی بین مجلس ، نهادهای نظارتی، دیوان محاسبات و  سایر دستگاه‌های اجرایی وجود داشته است.

در انتها دکتر سید جمال هاشمی دهکردی، حسابرس کل هیات حسابرسی بهداشت دیوان محاسبات کشور نیز با اشاره به نقش کنترل داخلی دیوان محاسبات،  عنوان کرد: همکاران ما در دیوان محاسبات در هیات امنای صرفه جویی ارزی مستقراند و ما می‌توانیم با تدابیر خاصی که در دستورالعمل‌های کنترل داخلی وجود دارد موضوعات را با دقت در نظر بگیریم.

نظرات :
Go to top