خسارت خطوط تولید سرنگ سازی در سقف های بیمه ای پوشش داده نمی شود

28 فروردین 1402

مدیرعامل و عضو هیئت مدیره شرکت آوا پزشک، اظهار داشت: یکی از اصلی ترین چالش هایی که تولید کنندگان در زمینه پوشش‌های بیمه ای دارند، نوع نگاه صنعت بیمه به جایگزینی خطوط پس از آسیب وارده به دستگاه است زیرا نگاه بیمه، نگاه ارزش جایگزینی نیست و این مساله تولید کنندگان را با یک فقدان چند میلیاردی برای جایگزینی دستگاه مواجه می کند.

 

  شرکت تولیدی و صنعتی آواپزشک  در زمینه  تولید  انواع تجهیزات پزشکی ازجمله ساخت و تولید انواع سرسوزن سرنگ وسرنگ یکبار مصرف فعال است.

"احد نور محمدی اصل" گفت: با توجه به تکنولوژی به کار رفته در صنعت سرنگ وسرسوزن سازی، فعالان این صنعت از بیمه نامه های مختلفی همچون بیمه مسئولیت، آتش سوزی، درمان و عمر استفاده می کنند.

وی، بیان کرد: بیشترین چالشی که تولید کنندگان این صنعت با بیمه گران دارند مربوط به آسیب های وارده به خطوط تولید و جایگزینی است.

به نقل از سایت چابک آنلاین ، نورمحمدی اصل، توضیح داد: ماهیت خطوط تولید سرنگ سازی و سرسوزن ها به طورکامل خارجی است و در مواقعی که این خطوط دچار آسیب شوند، نیاز است که دستگاه مورد نظردوباره از خارج وارد شود  و این موارد درسقف های بیمه ای مورد نیاز پوشش داده نمی شود.

عضوهیئت مدیره شرکت آوا پزشک،ادامه داد: به دلیل کافی نبودن پوشش های بیمه نامه از سوی شرکت های بیمه ای، در صورت وارد شدن آسیب به خطوط، شرکت های سرنگ سازی متحمل هزینه های مضاعف می شوند.

وی،افزود: فرض کنید که یکی از دستگاه ها دچار حادثه شده و قیمت آن 10 میلیارد تومان است اما سقف شرکت های بیمه ای به شکلی است که می گویند حتی اگر کل دستگاه هم آسیب خورده باشد، نهایتا ارزشی که برای دستگاه  قائل می شوم حدود 6 تا 7 میلیارد تومان است و در اینجا تولید کننده با یک خلاء 2  تا 3 میلیارد تومانی برای جایگزین کردن همان خط مواجه می شود.

نورمحمدی اصل، بیان کرد: در سایر بیمه نامه های تهیه شده خدمات صنعت بیمه رضایت بخش است و تنها چالش همان سقف پوشش هایی است که برای جایگزینی خطوط وجود دارد.

مدیرعامل شرکت آوا پزشک، دررابطه با نقش آفرینی صنعت بانکداری درحوزه متبوع خود عنوان کرد: دربخش تولید سرنگ صنایع اشباع شده اند و مازاد تولید هم در کشور داریم، بنابراین این بخش جذابیتی برای سرمایه گذاری بانک ها نخواهد داشت.

وی، اذعان داشت که محصولات تخصصی تری در حوزه تولید سرنگ و سرسوزن ها وجود  دارد که در حال حاضر وارداتی هستند مانند"ست‌‎سرم"، که اگر حمایت از دل سیستم های بانکی اتفاق بیافتد و شرکت ها بتوانند سرمایه گذاری انجام دهند، تولید این قطعه هم بومی سازی خواهد شد.

نظرات :
Go to top