وزیر بهداشت در بازدید هیات امنای صرفه جویی ارزی مطرح کرد؛ مهار تورم‌ با حمایت از تولیدکنندگان داخلی تجهیزات‌پزشکی

7 اردیبهشت 1402

وزیر بهداشت در بازدید از هیات امنای صرفه جویی ارزی در معالجه بیماران از مهار تورم با حمایت از تولیدکنندگان داخلی تجهیزات‌پزشکی خبرداد.

به گزارش روابط عمومی هیات امنای صرفه جویی ارزی ، دکتر بهرام عین‌الهی، وزیر بهداشت به همراه دکتر سیدمحمد پورحسینی، مشاور وزیر و مدیرکل حوزه وزارتی و دکتر ابوالفضل باقری فرد معاون اموزشی وزارت بهداشت و پدرام پاک آیین، سخنگوی وزارت بهداشت و تیم همراه از تمامی واحدهای هیات امنای صرفه جویی ارزی بازدید و با تاکید بر اینکه حمایت از تولید داخل بسیار حائز اهمیت است، اظهار داشت: در راستای حمایت از تولیدکنندگان کشور اگر کالایی تولید داخل بود و حتی قیمتی بیشتر از دستگاه مشابه خارجی داشت باید حمایت و خریداری شوند ولی مشروط بر اینکه از کیفیت بالایی برخوردار باشند. در همین راستا بررسی کیفیت دقیق تجهیزات و انجام تحقیقات علمی و بالینی برعهده معاونت درمان است در این زمینه حتی در حوزه صادرات نیز باید ورود کنیم و هدف گذاری‌ در سال جدید صادرات باشد .

وی با اشاره به طبقه‌بندی دستگاه‌ها بر اساس نوع تشخیصی یا درمانی بودن آنها گفت: در خصوص خرید تجهیزات پزشکی با توجه به اینکه با جان مردم سروکار دارند باید دقت و سخت‌گیری بیشتری شود تا هیچگونه آسیب و یا عوارضی برای بیمار نداشته باشد به طور مثال اگر قرار است لنزی در چشم بیمار گذاشته شود باید صد در صد در خصوص کارایی و عوارض احتمالی بعد از عمل آن  مطمئن باشیم .

وزیر بهداشت با تاکید بر اینکه بررسی و نظارت‌ها در خرید تجهیزات باید به صورت دقیق انجام گیرد، یادآور شد: «هر وسیله پزشکی یا تجهیزات مورد نیاز بیمارستانی که دارای کیفیت‌ و به نفع مردم است باید تامین و خریداری شوند». وظیفه‌ای که در سال جاری حضرت آقا تعیین کرده‌اند «مهار تورم و افرایش تولید است» خوشبختانه قویترین حوزه سلامت منطقه برای جمهوری اسلامی ایران است که جزو دستاوردهای انقلاب اسلامی محسوب می‌شود.

دکتر عین الهی با بیان اینکه  برنامه ریزی‌ها باید به نحوی باشد که در سال جدید هیچ کمبودی در زمینه تجهیزات پیش نیاید ، تصریح کرد: لازم است تا معاونت درمان هرچه سریع‌تر نیازهای تجهیزات و ملزومات پزشکی را بررسی و اعلام کند تا با کمک هیات امنای صرفه جویی ارزی در معالجه بیماران تجهیزات مورد نظر خریداری شوند تا با کمبود مواجه نشویم همچنین در تامین ملزومات استراتژیک حیاتی همانند استنت، پیس میکر قلبی، آی سی دی قلبی و ... نیز باید دقت و توجه بیشتری نمود تا کمبود نداشته باشیم لذا پیش بینی‌های لازم می بایست اعلام و اقدامات لازم هرچه سریعتر انجام شود .

دکتر عین اللهی تاکید کرد: برخی از خدمات جزو خدمات ویژه محسوب می‌شوند و باید دقت بسیاری شود تا وقتی کالایی همانند پروتز کاشت حلزون شنوایی تامین می‌شوند به تمامی افراد نیازمند این خدمات و به ویژه مناطق محروم نیز برسد و توزیع شوند.

وی خاطرنشان کرد: هیات امنای صرفه جویی ارزی یک نهاد انقلابی است که توسط مرحوم دکتر عباس شیبانی با اهداف والایی پایه گذاری شد. از همه زحماتی که دوستان در این نهاد به ویژه در مواقع حساس و بحرانی از جمله همه گیری کرونا داشته‌اند و به صورت جهادی برای خدمت رسانی و کمک به بیماران تلاش کرده‌اند سپاس‌گزارم . همچنین از آقای مهندس صفوی به عنوان مدیری توانمند، متخصص، متدین، متعهد و جهادی هم تشکر ویژه دارم، ایشان با دولت مردمی هماهنگ بوده و همواره تلاش بسیاری در راستای اعتلای بهداشت و درمان کشور داشته اند .

دکتر عین الهی گفت: خداوند متعال به ما فرصتی برای خدمت می‌دهد که قابل برگشت نیست باید در این زمان همه تلاش مان را به جهت خدمت رسانی به مردم به کار بندیم. در بازدید از هیات امنای صرفه جویی ارزی شنیدم که متاسفانه یکی از پرسنل این نهاد با تصادفی که برایش پیش آمده توان حرکت از آن گرفته شده است، برایشان آرزوی سلامتی داریم.

وزیر بهداشت در پایان از تلاش‌های ارزنده این نهاد پرخیر و برکت که در راستای خدمت به بیماران و تجهیز مراکز درمانی اقدامات ارزنده‌ای را انجام می‌دهد تشکر نموده و با هدیه یک شاخه گل از کارمندان هیات امنا تقدیر کرد.

نظرات :
Go to top