اهمیت نظام سلامت در حمایت از محصولات دانش‌ بنیان

5 خرداد 1401

رئیس هیات امنای صرفه جویی ارزی، ضمن بازدید از بیش از ۲۰ شرکت دانش بنیان و گفتگو در مورد آخرین دستاوردهای تولیدکنندگان از خرید تضمینی این نهاد از شرکت‌های دانش بنیان خبرداد و گفت: حمایت از شرکت‌های دانش بنیان در اشتغال آفرینی نیز موثر واقع می‌شود.

به گزارش هیات امنای صرفه جویی ارزی ، مهندس سید حسین صفوی، در بازدید از شرکت های تولیدکننده تجهیزات پزشکی در بیست و سومین نمایشگاه ایران سلامت(ایران هلث) ۱۴۰۱، با اشاره به حضور پر رنگ شرکت‌های دانش بنیان، اظهار داشت: محصولات تولید داخل امسال نسبت به سال‌های گذشته بسیار توسعه پیدا کرده و با محصولات جدید و high tech در زمینه تجهیزات پزشکی رو به رو هستیم.

وی یادآور شد: در حوزه آزمایشگاهی، حفاظت فردی و پایش‌های CCU و ICU تجهیزاتی را لازم داشتیم که با کمبود آنها مواجه بودیم اما خوشبختانه شرکت‌های داخلی توانستند بسیاری از این نیازها را در کشور تامین کنند.

رئیس هیات امنای صرفه جویی ارزی در معالجه بیماران اضافه کرد: در زمینه ونتیلاتور، مانیتور و پالس اکسیمتر نیز شرکت‌های دانش بنیان توانستند این دستگاه‌ها را با عمق ساخت بالا و قیمت مناسب و به صورت رقابتی نسبت به محصولات که در خارج از کشور عرضه می‌شدند و بسیار پرهزینه بود تولید کنند.

 پرهیز از مونتاژ

مهندس صفوی مطرح کرد: برخی از شرکت‌ها دستگاه‌هایی عرضه می‌کنند که دارای عمق ساخت کم بوده یا به عبارتی می‌توان از آن‌ها با عنوان مونتاژ یاد کرد که نه تنها کمکی به کشور نکرده بلکه ارزبری را هم به همان میزان واردات خواهند داشت.

 وی با بیان اینکه در سال جاری آنچه که برای کشور و نظام سلامت دارای اهمیت بوده حمایت از محصولات دانش بنیان است که به تبع آن در اشتغال زایی نیز می‌تواند موثر واقع شود، افزود: در این راستا هیات امنای صرفه جویی ارزی در معالجه بیماران امتیازات ویژه‌ای برای شرکت های دانش بنیان در نظر گرفته است تا شانس بیشتری در مناقصات این نهاد داشته و بتوانند محصولات باکیفیت خود را عرضه کنند.

مهندس صفوی یادآور شد: هیات امنای صرفه جویی ارزی در معالجه بیماران خرید نقدی از شرکت‌های دانش بنیان و عرضه آنها به صورت تسهیلات را برای اینکه بتوانند مراکز سلامت و دانشگاهی را حمایت کنند در دستور کار خود قرار داده است.

گفتنی است؛ مهندس سید حسین صفوی روز گذشته مورخ ۴ خرداد ماه ۱۴۰۱ از بیش از ۲۰ غرفه دانش بنیان و تولید داخل در بیست و سومین نمایشگاه ایران هلث، تجهیزات پزشکی، دندانپزشکی، دارویی و آزمایشگاهی به همراه جمعی از مدیران و مشاوران مربوطه از آخرین دستاوردهای تولید کنندگان و صادر کنندگان تجهیزات پزشکی بازدید و گفت‌وگو کرد.

نظرات :
Go to top