در بازدید وزیر بهداشت از هیات امنای صرفه جویی ارزی مطرح شد: تهیه تجهیزات پیشرفته جهت درمان سرطان / تامین ۸۰ درصد نیاز کشور به ای سی دی قلبی

7 اردیبهشت 1402

رئیس هیات امنای صرفه جویی ارزی در معالجه بیماران ضمن اشاره به تامین تجهیزات پیشرفته برای بخش درمان سرطان کشور گفت: در راستای راه اندازی بخش‌های سرطان کشور، هیات امنا اقدام به خرید تجهیزاتی کرده که عموماً فناوری آنها برای اولین بار وارد چرخه کار بیمارستانی و درمان در کشور شده‌اند.

به گزارش پایگاه خبری هیات امنای صرفه جویی ارزی، مهندس سید حسین صفوی، در بازدید وزیر بهداشت از هیات امنای صرفه جویی ارزی اظهارداشت: در قانون هیات امنای صرفه جویی ارزی در معالجه بیماران و در اهداف کلان این نهاد تاکید بر ایجاد زمینه معالجه همه بیماران در داخل کشور شده است، که ما، بی نیاز کردن کشور از اعزام بیماران به خارج را به عنوان ماموریت اصلی هیات امنا می‌شناسیم و اقدامات بسیاری در این زمینه صورت گرفته است.

وی با بیان اینکه همانطور که در بازدید از انبار ملاحظه کردید کالاهایی موجود است که عموماً فناوری آنها برای اولین بار توسط هیات امنای صرفه جویی ارزی وارد چرخه کار بیمارستانی شده‌اند و به عبارتی خرید اولی محسوب می‌شوند، افزود: حمایت‌های بسیاری از شرکت‌های دانش بنیان و تولیدکنندگان داخلی جهت بومی سازی تجهیزات پزشکی در کشور صورت گرفته است.

وی افزود: طی دو سال گذشته جهت درمان سرطان موفق به تامین تجهیزاتی با فناوری‌های مدرن همانند سایبرنایف شده ایم. در گذشته بیماران برای درمان به کشورهای مجاور از جمله ترکیه مراجعه می‌کردند که علاوه بر هزینه های سنگین درمان مجبور به تقبل هزینه ایاب و ذهاب و اقامت نیز بودند. پس از راه‌اندازی و تجهیز بخش های درمان سرطان در کشور نیاز به اعزام بیمار به خارج از کشور از بین رفت.

در ادامه مهندس صفوی به وزیر بهداشت گفت: بیمارستان برکت که با حضور آقای رئیس جمهور و جنابعالی افتتاح گردید تمامی تجهیزات و ملزومات آن توسط هیات امنای صرفه جویی ارزی تامین شده، اکثر تجهیزات آن دارای تکنولوژی بالا بوده و برای اولین بار وارد کشور شده است.

وی در ادامه با اشاره به اینکه میزان صرفه جویی ارزی در کشور به ۲ شکل محقق می‌شود،گفت: با انجام اقدامات این نهاد در کشور، صرفه جویی ارزی به دو شکل صورت میپذیرد یکی اینکه اعزام بیمار به خارج از کشور انجام نمی‌شود و دوم اینکه خریدها به صورت تجمیعی صورت گرفته و همین امر باعث کاهش قیمت معناداری در تامین تجهیزات پزشکی خواهد شد.

رئیس هیات امنای صرفه جویی ارزی یادآور شد: اگر بخواهیم اقدامات هیات امنا را در سال گذشته در یک نگاه بیان کنیم میتوان گفت : تعداد ۱۸۹۲ عمل پروتز حلزون شنوایی که تمام هزینه‌های آن از طریق منابع داخلی هیات امنا تامین شده، صورت گرفته در حالی که هیچ اعتباری در این زمینه به ما اختصاص داده نشد همچنین از تعداد ۲۲۰۰ عمل پیوند پشتیبانی کرده‌ایم .

وی یادآور شد: تامین تجهیزات بخش درمان سرطان شامل شتابدهنده، توموتراپی، اسپکت سی تی و پت سی تی، تامین تعداد ۱۸۸ دستگاه سرمایه‌ای سنگین شامل سی تی اسکن و ام آر آی و ... نیز از دیگر اقدامات انجام شده هیات امنا محسوب می‌شود.

رئیس هیات امنای صرفه جویی ارزی در معالجه بیماران در خصوص ملزومات استراتژیک و حیاتی مصرفی که هیات امنا تامین می‌کند، نیز گفت: حدود ۸۰ درصد نیاز کشور به انواع آی سی دی قلبی، ۵۵ درصد انواع پیس میکر، ۵۴ درصد از انواع اکسیژناتور و ... برای کشور توسط هیات امنای صرفه جویی ارزی تامین می‌شود.

وی با اشاره به اینکه شرکت‌هایی زیر مجموعه هیات امنا هستند که نیازمند اصلاحات و تغییرات اساسی بوده‌اند، بیان داشت: اولین اقدام ما در این زمینه تشکیل امور مجامع بود. در همین راستا اقدام به ساماندهی شرکت‌ها نمودیم که برخی از آنها صورت‌های مالی مناسبی نداشتند و بعضا سودده هم نبوده اما با اقدامات جهادی و شبانه روزی همکاران ما، مشکلات رفع شده و این شرکت‌ها ساماندهی شده و در وضعیت خوبی هستند که طی چند سال آینده به سمت بورسی شدن نیز فعال خواهند شد.

نظرات :
Go to top