تولید بیش از یک میلیارد عدد سوزن تزریق/ صرفه جویی ۳ میلیون دلاری

9 خرداد 1402

مدیرعامل شرکت گروه آوا پزشک از توانایی تولید یک میلیارد و ۲۰۰ میلیون عدد سوزن تزریق در این شرکت خبر داد و گفت:سالانه حدود ۳ میلیون دلار صرفه جویی ارزی داریم.

احد نور محمدی اصل، مدیر عامل شرکت گروه آوا پزشک در نشست خبری با خبرنگاران در بیست و چهارمین نمایشگاه ایران هلث اظهار داشت: این شرکت یکی از بزرگترین تولید‌کنندگان تجهیزات پزشکی در کشور است. به طوری که از سال ۷۵ بهره‌برداری از این شرکت انجام شده است.
وی ادامه داد: یکی از افتخارات این شرکت وابسته به هیأت امنای صرفه‌جویی ارزی تولیدات پایدار و با کیفیت است.
نور محمدی اصل بیان داشت: بزرگترین و اصلی‌ترین محصول ما تولید محصولات سرسوزن‌های تزریقی است که در حوزه دیابت، دندانپزشکی و چشم پزشکی از صفر تا صد را تولید می‌کنیم.
مدیرعامل این شرکت تولیدی با بیان اینکه محصولات این شرکت به کشور‌های عراق، تاجیکستان و گرجستان صادر می‌شود، گفت: ما امکان تولید و تأمین نیاز به سرسوزن را داریم و در خاور میانه بی‌همتا هستیم.
نور محمدی اصل ابراز داشت: لوله‌های خونگیری تحت خلأو بدون خلأ از دیگر تولیدات این شرکت است. در حال حاضر ۴۵۰ تا ۵۰۰ میلیون عدد سوزن تزریق تولید می‌کنیم اما ظرفیت تولید ما سالانه یک میلیارد و ۲۰۰ میلیون عدد در سال است.
وی با تأکید بر ضرورت ایجاد وحدت رویه و یکپارچگی ارزی در تأمین قطعات اولیه و یدکی، افزود: متأسفانه در خصوص تولید محصولات با کیفیت کماکان مجوز واردات محصول نهایی صادر می‌شود که این موضوع به محصول تولید داخل آسیب می‌زند.
نور محمدی اصل متذکر شد: سالانه ۸۰۰ میلیون عدد سرنگ در کشور مصرف می‌شود که ۳۰ درصد این تعداد مورد نیاز را ما تولید می‌کنیم؛ ضمن اینکه ۶۰ درصد سرسوزن مورد نیاز را تولید می‌کنیم.
وی از صرفه‌جویی حدود ۳ میلیون دلاری در تولید سرسوزن مصرفی خبر داد و گفت: از وزارت بهداشت درخواست داریم تسهیل در فرآیند بررسی کیفی محصولات جدید شرکت‌ها و ارائه مجوز‌ها با لحاظ اقدامات کیفی مورد توجه قرار گیرد.

نظرات :
Go to top